Media społecznościowe – interakcja z klientem

Poradniki

Internet zrewolucjonizował niewątpliwie cały świat. I to pod wieloma względami. Dzisiaj nie ma chyba czynności, w której nie przydałby się dostęp do Internetu. Nie ma też chyba rzeczy, której nie dałoby się kupić przez Internet. No i przede wszystkim – nie ma dzisiaj osoby, której nie dałoby się znaleźć w Internecie. I oczywiście to zdanie było bardzo na wyrost napisane, z nadzieją, że uda nam się w tej kwestii wzbudzić dyskusję. Ponieważ wielu młodych ludzi używa stwierdzenia, że jak kogoś nie ma na pewnym portalu społecznościowym to znaczy, że nie żyje.

Niestety, ale jest zupełnie inaczej. Świat dzieli się na tych, którzy korzystają z Internetu i na tych, którzy z niego nie korzystają. Są jeszcze ludzie, którzy z sieci korzystają w pracy, ale w domu mógłby on dla nich nie istnieć. Ale jest mnóstwo ludzi, dla których Internet mógłby w ogóle nie istnieć. Fakt, do tej grupy ludzi należą CI, których wiek raczej już swoje w tej kwestii zrobił.

Pośród tych, którzy z Internetu korzystają, bo lubią, i nikt ich do tego nie zmusza, niepodzielnie rządzą media społecznościowe. To właśnie one wyznaczają dzisiaj trend w stosunkach międzyludzkich i komunikacji między ludźmi. Dlaczego tak twierdzimy? Ponieważ większość dzisiejszej dyskusji publicznej przeniosła się do sieci. Dyskusje, rozmowy czy oświadczenia mają dzisiaj miejsce w sieci. Media społecznościowe są ogólnie fenomenem na skalę światową. Tylu ludzi, którzy z nich korzystają, nie dałoby się zmieścić nawet na największym kontynencie. W sieci toczą się jednak nie tylko rozmowy polityczne. Wszyscy rozmawiają w sieci również prywatnie. Dlatego właśnie komunikowanie się ludzi przeniosło się na dobre do Internetu. W przypadku, w którym dwoje ludzi rozmawiających w sieci , miałoby tą samą rozmowę przenieść to świata rzeczywistego, niestety, ale dzisiaj mało jak taki scenariusz jest w ogóle możliwy.

Okay, tyle co powyżej, jeżeli chodzi o samem media społecznościowe i społeczności. Teraz chcielibyśmy pokazać, jak bardzo skuteczna może w nich być reklama. Jak doskonałą reklamą jest to, żeby nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami właśnie za pomocą społeczności. Jest to jedyny rodzaj reklamy, który jest wielokierunkowy. Dokładnie tak!

Robiąc billboard na mieście mamy reklamę jednokierunkową. My tylko dajemy przekaz do klienta. Jeżeli mamy piękną stronę internetową albo reklamę na jakimś portalu to Nasza reklama może mieć charakter dwukierunkowy. To znaczy, że my dajemy komunikat do potencjalnego klienta, a on może z nami nawiązać kontakt mailowy albo telefoniczny. Jest zatem możliwość kontaktu ze strony klienta.

Natomiast media społecznościowe to wielokanałowy i wielokierunkowy tryb reklamowania się. Dzięki tego rodzaju mediom nawiązujemy z klientem relacje oraz konwersacje. Ale jest ona prowadzona nie tylko pomiędzy Wami a klientem ale również pomiędzy klientami. Następuje wymiana opinii pomiędzy tymi klientami. Zatem mamy konieczność dbania o pozytywne relacje nie tylko pomiędzy Nami a klientami ale również pomiędzy klientami między nimi. Możemy uzyskać rewelacyjną interakcje z klientem, która tylko i wyłącznie zaprocentuje w przyszłości.