Dlaczego reklama w Internecie?

Biznes

Dzięki reklamie w Internecie mamy szanse dotrzeć do ogromnej liczby konsumentów. Z Internetu korzysta dziś chyba każdy. Spotykamy się tam z przyjaciółmi na portalach internetowych, robimy zakupy i szukamy informacji. Przez Internet spada oglądalność telewizji. Kampania polityczna może odbywać się za pomocą Internetu i może być skuteczna ponieważ internauci są czujni i wiele osób woli czerpać wiedzę o świecie z witryn internetowych. Życie i działania rozgrywają się w wirtualnym świecie. Dzięki temu każdy może dziś mieć swoje pięć minut. I Każdy ma szanse dotrzeć do użytkowników na drugim krańcu świata i to z powodzeniem.

Google to amerykańskie przedsiębiorstwo, którego flagowym produktem jest popularna wyszukiwarka stron internetowych. Zdominowała ona rynek w swojej dziedzinie. Do przedsiębiorstwa należy również popularny Youtube, który został zakupiony tak jak Writely. Serwisy reklamowe AdWord i AdSense stanowią główny dochód spółki, który sięga trzech miliardów rocznie. Więc jest to sprawdzona i popularna metoda reklamowania się w sieci. Google AdWords to system umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce oraz na stronach współpracujących AdSense. Nie ma dokładnych danych na temat tego jakiej wysokości przychody ma firma z tego tytułu. Podobno w roku 2007 było to szesnaście miliardów dolarów. Linski sponsorowane można tworzyć na dwa sposoby- poprzez wybór słów kluczowych lub poprzez wybór witryn internetowych na których wyświetlana będzie reklama AdWords. Wynik jakości AdWordds jest sprawdzalny i dotyczy pomiaru trafności reklamy. Według wikipedii rozróżnia się kilka Wyników Jakości takich jak Wynik Jakości na poziomie witryn; na poziomie słów kluczowych; na poziomie tekstu reklamowego; strony docelowej reklamy. Google AdSense jest programem który umożliwia zarabianie dzięki wyświetlaniu reklam kontekstowych na witrynach internetowych odwiedzanych przez użytkownika. Administracja strony w tym programie może czerpać korzyści finansowe z kliknięć na wyświetlane reklamy. Kwoty nie są stałe i można je ustalać według potrzeb ale zależy to też od popularności reklamy. Czasem zdarza się, że kliknięcie na reklamę nie generuje zysku. Dzieje się tak w sytuacji kiedy słowa kluczowe nie znajdują się na danej stronie. Administratorzy mają możliwość decydowania o tym w jakim miejscu reklamy mają być wyświetlane. Ważne jest żeby reklama pasowała do strony pod względem treści ponieważ jest to kluczowy warunek aby dotrzeć z informacją o firmie do docelowego grona konsumentów. Organizowane są również aukcje których przedmiotem jest atrakcyjna lokalizacja wyświetlania banerów.

Google wychodzi do nas z rozsądną propozycją, z której korzysta już bardzo wiele ludzi na całym świecie. Reklama w sieci o podstawa współczesnego marketingu. Aby zaistnieć trzeba być widocznym. Reklamując się w ten sposób docieramy do odpowiedniego grona konsumentów, którzy odwiedzają strony powiązane tematycznie z naszą reklamą. Mamy więc szanse zyskać stałego klienta.